Dilemma...

Är det någon mer än jag som upplever detta med mat som ett väldigt stort problem? På något sätt känns det som att hela livet går ut på att äta, ska man fira ska man äta, ska man sörja ska man äta, ska man festa ska man äta, ska man gå på toa ska man inte äta. Men ändå är denna mat ständigt där och hägrar. Egentligen är väl inte det något problem i sig, men är man så tom i skallen som jag är så är det ett problem. Varje dag måste man äta någt och helst ska det vara olika saker varje dag. Jag varierar mellan dryga 6 rätter som jag anser mig göra hyffsat bra. Sen är det slut. Vad gör man då? Söker på Arla och tittar efter läckerheter tills saliven ligger som en rännil på golvet och så går man ut i köket och gör nudlar i brist på energi och kunskap.

Nu börjar klockan bli dax för någon form av förtäring. Hur löser vi nu detta på ett smidigt sätt?

1. Går till affären och handlar, vandrar tillbaka hem, packar upp varor, förbereder, inleder matlagning, väntar, äter.
Tid till inmundning av mat: ca.1-1½ timme

2. Sätter på sig flip flop, vandrar 20 meter till napoli, beställer en pizza, läser expressen, vandrar hem.
Tid till mättnadskänsla: ca 30 min

What to do, what to do?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0